עבור הרבה מאוד אנשים, המשרד הוא למעשה סוג של בית. מרבית האנשים מבלים במשרד הרבה יותר מאשר בבית בשעות בהן הם ערים, ולכן, יש להשקיע מאוד בכל מה שקשור לנראות ואווירה. יש אנשים שמשקיעים הרבה מאוד בעמדת העבודה שלהם ובסביבה הקרובה שלהם, על מנת שהם ירגישו נעים לעבוד. מעבר לכך, ואולי חשוב מכך, יש להשקיע באווירה, כדי לייצר סביבת עבודה נעימה עם הקולגות שלכם. יש כמה וכמה דרכים בהן אפשר לייצר אווירה כיפית במשרד, עם הצוות הקרוב אליכם, ובמשרד באופן כללי.
הדרך ללב עוברת בקיבה
הדרך הקלה ביותר להתחבב על אנשי המשרד, ולגרום להם לחבב אתכם, היא להיות נדיבים. יש הרבה אנשים שמוציאים קערת ממתקים או מחליטים לחלוק את האוכל שלהם עם אנשים אחרים. הדרך לליבם של הרבה אנשים עוברת דרך קיבתם. דבר נוסף הוא עניין האסתטיקה והניקיון. אנשים אוהבים להיות במקומות בהם הם מרגישים נעים. ככל שעמדת העבודה שלכם תהיה נעימה ומושכת יותר, אנשים ירצו להיות בסביבתכם. אחד הדברים החשובים שצריך לעשות, זה להתעניין בעבודת האחר, גם אם היא לא קשורה אליכם. אנשים אוהבים להתלונן ומחפשים אחר אוזן קשבת. אמפתיה היא תמיד הדרך הבטוחה לליבו של אדם אחר.
הכרת תודה וזמן משותף
במקומות עבודה, הכרת תודה היא לא תמיד מובנת מאליה. אנשים עושים פעולות ולא מקבלים שום פידבק. כל אדם שמודה או נותן איזשהו משוב לחברו, יוצר סביבת עבודה נעימה ומהנה יותר. שעת הצהריים היא כמובן קריטית להוואי. יש הרבה אנשים שמחליטים לאכול בעמדת העבודה שלהם, מפאת נוחות או קוצר בזמן. חשוב מאוד לייצר ארוחת צהריים משותפת ולנסות לפנות כחצי שעה או 40 דקות כדי לאכול, ולא לדבר על עבודה. בין אם אתם מביאים אוכל מהבית, או מזמינים בחוץ, השהות המשותפת היא קריטית. חשוב מאוד גם להתאים את עצמכם לסביבת העבודה, בין אם היא שקטה או תוססת, וזאת כדי להשתלב בצורה אופטימלית. הקצב בו אנשים עובדים גם הוא חשוב לכימיה המשותפת.
ימי גיבוש ותחרויות בריאות
גיבוש הוא חלק בלתי נפרד מהאווירה, ולכן, חשוב לייצר פעולות מגבשות. בין אם מדובר במפגש אחרי שעות העבודה, נופש חברה, או יום כיף, זה משהו שחייב לקרות אחת לתקופה. ההומור המשותף זה משהו שנוצר עם הזמן, אך חשוב לשמר את הכימיה הזו, ולייצר גם תחרויות קטנות בין הצוותים, כדי לעורר עניין חברתי חיובי, עם תגמול בסופו. לבעל העסק יש חלק חשוב ביצירת אווירה כיפית במשרד, אך זה גם תלוי בכל אחד מבאי המשרד. חשוב להשקיע בזה מחשבה, ולעשות מאמצים אקטיביים כדי לייצר אווירה נעימה ומשרד שכיף לבוא אליו בכל יום. יש מספיק קשיים בעבודה, כולל הנושא המקצועי והפקקים בבוקר, אך אין זה אומר שבמשרד לא צריכה להיות אווירה מהנה וכיפית.